maandag 27 april 2015

Mésalliances

Ik ben weer achter iets gekomen over mezelf. Wat ik leuk vind is een ding zetten naast een ander ding. Het lijkt een beetje op de sketch van Monty Python. Maar in mijn geval gaat het niet zozeer om het zetten van een ding bovenop een ander ding. Het is meer dat ik het ernaast wil zetten.

Natuurlijk kan zoiets niet zonder dat het een effect heeft op het ander. Je kunt niet zomaar een ding zetten naast een ander ding. Het ene ding wordt anders, maar dat andere dus ook. Dat maakt het juist zo leuk.

Ik herinner me dat mijn vrouw een mooi boek schreef over haar emigratie en over de bewoners van dat land, de kunst die ze maakten. Dat kon natuurlijk niet, zeiden de uitgevers aan wie ze het stuurde. Je kunt niet zomaar een ding zetten naast een ander ding. Emigratie en kunst van de bewoners, dat zijn echt verschillende dingen!

Ja, het zijn verschillende dingen. Ik heb ervan geleerd dat je mijn grote talent niet zomaar te gelde kunt maken. Zet je twee dingen naast elkaar, dan kan het zijn dat ze niets met elkaar te maken hebben. Maar het kan ook zijn dat ze juist wel met elkaar te maken hebben. Dat is ook niet goed, want waarom zet je ze dan bij elkaar?

En zo is er dan bijna alweer een blog die over verschillende dingen gaat. Het gaat over mijn talent, het zetten van een ding bij een ander ding, en hoe leuk ik dat vind. Maar tegelijk gaat het over wat je daaraan hebt. Niet veel dus. Het is eigenlijk een nutteloos talent. Je moet er iets bij zetten, bij dat talent. Een ding, een ander talent.

http://glendowermedia.com/blog/wp-content/uploads/2010/03/royal.jpg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten